Tuesday, November 18, 2008

BANTAL KEKABU

Beberapa hari yang lalu sewaktu pulang dari menyelesaikan suatu tugasan di Bayas,aku sempat terpandang iklan bantal kekabu kat sebuah rumah di tepi jalan nak ke Kuah...

perhatikan tulisan 'BANTAL KEKABU' di tibar layar rumah tu...Sebenarnya aku memang dok cari bantal kekabu ni.Bantal yang disediakan oleh kerajaan di rumah aku tu ialah bantal sponge...aku lebih minat bantal kekabu ni sejak dulu-dulu lagi...melangkahi masuk ke ruang tamu rumah kakak pengusaha bantal kekabu ni anda akan dapati di sana-sini terdapat bantal-bantal aneka corak...kalau korang datang time raya,aku rasa korang akan dijamu kueh-kueh raya di atas atau di celahan bantal-bantal tersebut(bukan celah bedah yer wahai nazz dan yazz)...hehehe.banyaknya bantai...kalau aku dapat beli semua bantai-bantai ni kan baguih...aku sedang dok try test uji kegebuan dan keampukan bantai ni...sarung bantal pun ada dijual juga...satu almari punya dok ada...mesin jahit yg digunakan oleh kakak ni... kakak ni dengan penuh semangatnya memberi penerangan tentang bantal-bantal jualannya...menurut beliau juga, kekabu ni selain diambil dari Langkawi ianya turut diimport dari Indonesia...aku beli dua biji bantal kekabu dan bawa pulang ke rumah...bantal-bantal inilah nanti akan ditiduri oleh Putu ngan hubby dia bila depa mai rumah aku nanti...hehehe..alamak,bantai untuk anak-anak depa aku lupa beli...esok kena pi beli lain la jawabnya...hehehe.

26 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam ABG ADIE,

Mana lebih gebu...adakah bantal kekabu itu atau diri abg? Hehehe! Apa pun jawapan abg, bantal sponge memang TAK BEST sebab TAK GEBU...hehe! Hanya bantal kekabu je yg boleh melenakan tidur...mengulikkan pembaringan...menghadirkan mimpi2 indah! Main gaoon tum sojaoo..sukh sapno mein aaoo:-)

Asmadi said...

bantal kekabu ni best takdaa sampai sakit tengkuk kan ..
umah pokcik pun ada bantal kekabu bawa terus dari kg hehe ubatg rindu kat mak cium bantal hahha!

Zuer said...

best nyer batal kekabu nie...pasal plak dgn kak putu?

Catz said...

eh..uniknya rumah akak penjual ni..ekekkee...bantal di mana-mana.hikhikhi..
best kalau dpt beli niii.....tapi jauhh..
rasanya now org makin suka bantal kekabu la..

PUTUBAMBU said...

hahaha..!! tau takpe..

beli lagi 3 bantal ye! tq..

kahkah..

N.M.Ibrahim said...

saya pun suka bantal kekabu ni..sejuk n lembut aje..cuma kena rajin jemur bawah panas nak kasi kekabu tu gebu, kalau tak nanti dia berketul-ketul

aShaBuLz said...

hahahaha...bestnyer bantal kekabu!!! saya pun suka bantal kekabu...tapi kat umah ni kekabu dia kena refill la...sebab bantal-bantal tu dah lembik..hoho..

kak ja said...

Kja allergic dgn kekabu, Adie.. So, tlglah stand-by siap2 bantal sepan, Adie..

adie-ishmael said...

ishan=hahaha...malam pertama tidur guna bantai tu dah mimpi kena kejar dengan perempuan gila bogel bawa parang panjang...

asmadi=baju mek pokcik pun bawa juga kan??? baik pokcik terus terang...hehehe.

zuer=best lagi kalau dapat tidur sebantal ngan orang tersayang...alamak,bahaya...nanti kena tangkap khalwat...hehehe.

catz=ye lar catz...orang makin suka tidur guna bantal kabu ni...harga dia leh tahan juga...

putu=petang ni aku pi beli putu...

n.m ibrahim=selalunya setiap cuti hujung minggu saya akan jemurkan bantal kabu ni...

ashabulz=so tak reti2 nak refillkan kekabu tu lagi ker...nanti tidur lebih nyenyak...

adie-ishmael said...

kakja=bantai sepan memang dok ada dah...kerajaan bagi free ngan tilam dan katil sekali...

adie-ishmael said...

ishan=Jaldi,gaoon tum isliye main so ja aur sapno main hum jannat se premi hoga!!!!!!!!

Ishan_Qureshi said...

Salam ABG ADIE,

Ooo mere takia (bantal..hehe), maine ek baar tere ek jhalak dekhi hai, meri hasrat hai ke mein phir tera deedar karoon. Tere saaye ko samajh kar mein haseen Taj Mahal, chandni raat mein nazaron se tujhe pyaar karo. Apne mehki zulfoon ka sahara dede. Mera khoya hua rangeen nazara dede. Ooo mere takia tujhe...!

Khapeace Khalead said...

nak beli satu

adie-ishmael said...

khapeace khalead=beli la dua bantal tu dan satu bantal peluk... baru cukup set dia.

DarcyDiaries said...

Bantal kekabu...i missed that!

Sepatutnya u kena beli satu for me, hadiah farewell...;-(

Beli sepasang pun takpe...opps!

yazrie said...

mana bantal untuk saya pulak??? Opssss

adie-ishmael said...

darcydiaries=nanti nak poslajukan bantal kekabu tu kat u...kasi la alamat...

yazz=nanti nak pi beli lain...nak pesan apa lagi nih??

shazali said...

promote abg adie...jangan tak promote!!

isshhh, tak faham la bahasa hindi tu...boleh translate? ISHANNNNN, makin galak ko speaking Hindi ehh..

adie-ishmael said...

shazali=bila nak datang Langkawi tu...cakap nak datang ajak ishan.

shazali said...

coming soon abg adie.

InsyaAllah ada rezeki dapatlah berjumpa (dan borak2)(dan jalan2)(dan lepak diam2 di Tanjung Rhu)(dan makan tokiaw)(dan hirup Sup Gamat)(dan baring atas bantal kekabu)(dan...zzzzz...)....

yazrie said...

hurm apa lagi eh?? nanti pikiaq noo..Hehehehe

Casper a.k.a wifee en.atan said...

berapa hinggit bantal tu adie??

Zuer said...

Abg adie nanti sms no kat zuer..bagi nama seklai. Hp hag. zuer kener reset..tu yang no hilang

arsaili said...

bantal kekabu yang gebu dan empuk..ahahaha....begitu sekali!

Anak Jawa said...

bantal bucuk ada tak??? hehehe

adie-ishmael said...

casper= harga dia rm25 hengget...

zuer=ok nnt msg..

arsaili=mesti ar...baru sedap tido

anak jawa=bantai wangi jer ada...bantai bucuk umah yazz dan umah nazz banyak...