Wednesday, July 9, 2008

JUBLI EMAS PEMERINTAHAN TUANKU SULTAN KEDAH


Pada 15 Julai ni genaplah 50 tahun pemerintahan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Kedah Darul Aman... Sebagai seorang pegawai kerajaan negeri aku tidak ketinggalan sibuk dengan pelbagai persiapan untuk menjayakan perayaan tersebut. Sehingga ke hari ini
aku sudah menerima beberapa undangan ke majlis2 bersempena perayaan ini antaranya:



1. 15 Julai 2008(7.45am)
Upacara Perarakan Bahtera Emas Lapis Suasa Kebawah Duli Yang Maha Mulia
Tuanku Sultan Kedah Darul Aman.
(aku turut anggotai kontijen perarakan)
Tempat: Dataran Balai Besar, Alor Star.

2. 15 Julai 2008(2.00pm)
Majlis Pelancaran Setem Kenangan Sempena Jubli Emas Pemerintahan Kebawah
Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan
Tempat:Balai Penghadapan(Lama),Istana Anak Bukit,Alor Star.
(aku sebagai VIP)


3. 16 Julai 2008(9.00am)
Istiadat Menyembah Tahniah & Penganugerahan Darjah-Darjah Serta Bintang-
Bintang Kebesaran.
Tempat:Balai RongSeri Istana Anak Bukit,Alor Star.
(aku sebagai VIP)

4. 2 Ogos 2008(9.00am)
Temasya Sukan Sungai
Tempat:Tanjong Chali.Alor Star
(aku sebagai VIP)

Insya allah aku akan cuba muatkan dalamN3 mendatang dengan gambar2 pula....

3 comments:

Shah said...

Waaaa nanti gambar jangan tak keluar blog pulak

@xiM said...

waahhhhhhhhh selamat datang welkam welkam.....dah berblog yek abang...baguih la tuh..nanti jangan lupa link kan axim k....

Pinangso Loro said...

hehehe korang ni mengusik dia jer... nampaknya kalau kami datang sana time ni kena sendiri ke sana ke marilah ni yer... awak sibuk sangat ngan Sultan tu yer.... tapi ingatan Abg Bear, jangan cucuk Sultan tu yer... karang melatah pulak dia