Wednesday, July 23, 2008

MEE UDANG LAGI

Sabtu lepas mak & ayah aku ajak pi pekena mee udang kat Pulau Sayak nun... Aku ni selalu jer sibuk.Jarang dapat bawa depa pi bejalan...Lebih kurang pukul 5pm kami bertolak lah ke destinasi yang ditetapkan,namun sampai dipertengahan jalan otw nak pi Pulau Sayak tu aku nampak ada satu kedai jual mee udang. Actly kedai tu aku pernah pi makan cuma lokasi dia dah beralih ke seberang sebelah kiri jalan...tak jadi pi Pulau Sayak,kami makan kat kedai tu ja...

Ni bukan Kedai Pak Ngah Mee Udang kat Sg dua tu ek..nama ja sama, lokasi lain.

Sampai jer mak,ayah dan tok(nenek) aku terus celapak masuk kat anjung tepi sungai. Angin kat situ bertiup sepoi2 bahasa...sedap dan ralit jer rasanya
Sebenarnya kedai ni tepi tebing Sungai Muda,lokasi nya tepi jalan antara Kg. Alor Jawi dan pekan Kota Kuala Muda.

Pondok tempat nelayan dan peraih ikan berehat...bestnya kalo dapat tido kat situ.

Tebing seberang sebelah sana sungai tu adalah Daerah Seberang Perai Utara, Pulau Pinang...Sg Muda menjadi sempadan antara negeri Kedah Darul Aman dan Pulau Pinang...

Kat situ juga ada aktiviti menternak ikan siakap dalam sangkar














Jalan punya jalan sambil ambil gambar lupa mee udang dah sampai...jumpa dalam n3 berikutnya...

ilalliqak...

6 comments:

adie-ishmael said...

Nazzman=lama dah tahu...sbb tu tak nak ajak ko pi makan mee udang kat mana2 pun...matilah gersang mee udang seumur hidup!!!

Anonymous said...

bila lah chek dpt makan mee udang!!..

Catz said...

mee udang...bestnya.
teringat makan mee udang kat kola sepetang..
ni versi sama ke lain??
mana gambar mee udang...?? Nak le tgk mee udang kedai ni...
ehmm..terliur2 dah nih...

adie-ishmael said...

anonymous= kalu chek mai sini nanti mamak blanja chek sekawah mee udang punya dok ada....!

adie-ishmael said...

catz= nanti saya masukkan...tggu.

Firman Nurmie said...

adie..
u org utara? area mana? citer mai..sbb pulau sayak tu dah dekat my kg.