Thursday, July 24, 2008

PAGI YANG MENGGERAMKAN...

Jumaat: 18-Julai-2008
Masa : 9.30am
Lokasi: Rumah aku (Taman Kelisa Ria)

Bangun pagi...joging!

Mandi.

Bersiap untuk ke sarapan.

ALAMAK!!!KERETA TAK LEH START! ROSAK LA PULAK!!!

Call ayah minta dia bawa pomen...

Perut lapar sangat2 sbb malam tadi tak makan apa2...

Buka peti ais...apa pun tak dak! Ayam ada la... Maka terhasillah makanan
di bawah ini....


limau nipis(kasturi)

lada hitam(ditumbuk@dikatok2)
ayam(brand tu sekadar hiasan)

sediakan juga periuk pengukus(periuk ni aku beli kat makchik orang Pattani, Thailand)




Hasilnya...



Aku makan dengan penuh berahinya...untuk hilangkan rasa laparku...lepas makan berehat rehat sehinggalah ayah bagi tau aku upah baiki kereta RM600(ENAM RATUS HENGGETTTTT)...Kalo lah ayah aku bagi tau sebelum aku makan,nescaya ayam seenak yang aku masak tu harus aku tak lalu!!

10 comments:

Josh said...

Aisey.. blog ni pun blog makan-makan rupanyer.. Pengaruh abg bear ke nih Adie?

Nice blog!

adie-ishmael said...

josh=selamat berkenalan josh... abang bear besar pengaruhnya, sebesar tubuhnya...hahaha..seolah2 aku ni kecik sajakkkk.

nazzman=nyampok ja orang tua2 cakap!!!tua kah? ahaks

Shah said...

Waaaa sihat sekali masak kukus lagi... Lepas ni kena stok peti sejuk tu la nanti boleh buat entry masak2 lagi :-)

adie-ishmael said...

shah= eh,tolong pinjamkan buku masakan yang kau selalu gunakan time masak tu...tak la nnt aku asyik kukus ja semua masakan aku!

Anonymous said...

hahah
rm600 melayang
leh shopping tu (",)

adie-ishmael said...

thegossiplounge= tu la pasal...kalo beli KFC ntah berapa ketul ayam yg aku dapat tak tau le kan...! !!

Catz said...

wah simpel resepi yg nampak sedapp..
bleh tiruu nih...hehhehehe

adie-ishmael said...

catz=resepi ni untuk orang lelaki yg tak pandai masak jer...orang pompuan tak sesuai.

Anonymous said...

Ayam tu nampak sedap....Kalau lapaq semua sedap. What happen to your car?? sampai RM600 !!

adie-ishmael said...

anonymous=hmm...kereta tu macam tuan dia gak ar...sama2 dah tua!