Monday, August 18, 2008

PANTAI PATONG

Pada hari ketiga kami bangun awal.Nak pusing-pusing Pulau Phuket katanyer...tapi rasanya dengan masa yg dibudgetkan oleh kami,tak cukup la untuk pusing seluruh pulau Phuket ni...so kami hanya pi yg masa sempat jer...sarapan dulu sebelum gerak...kumpul tenaga!Roti bakar ngan telur rebus,keju dan tomato...itu jer yg halal tanpa syubhah.layari internet dulu sebelum bertolak,cari serba sedikit maklumat.Hotel murah yg kami duduk tu ada perkhidmatan internet free 24jam tau...
Tempat pertama yg kami tuju ialah Pantai Patong yg terletak tidak jauh dari hotel kami itu...kosong dan lengang...'penjual-penjual susu cap gantung' dari Barat belum datang menjaja susu mereka lagi...terlalu awal sangat lar kita orang datang...depa dok megheloh lagi setelah penat clubbing and lain2 aktiviti malam tadi.Tapi,syukur...selamat la kami dari dosa mata akibat melihat 'bekas simpanan susu' mereka...hehehehe.
ek eleh...ikan tamban jer ker bang?? tapi,alhamdulillah,dapat gak rezeki...


sebahagian dari pemandangan bandar Patong yang berhampiran ngan pantai.Semasa Tsunami dulu,hancur musnah.Sekarang ni sudah kembali seperti sediakala.kalu korang pernah tengok cd tentang bencana tsunami di Pantai Patong,korang mungkin perasan tragedi itu dirakam dari atas bangunan ini...ok lah,jumpa dalam N3 berikutnya.

ilalliqak

6 comments:

PUTUBAMBU said...

awatt gambaq hang pakai baju merah tu berdiri keraih jek lagu tu..!

takdak posing2 pun..?

hehehe...

adie-ishmael said...

putu=tak der penasihat or perunding posing... macam tu la jadi nya...

Zuer said...

bang...panai tu tak leh mandi ker?
tak nampak orang mandi pun..Zuer suka g pulau...best

Zuer said...

ermm..Mc donal kat thailand tak halal tau. masa zuer g bangkok pun tak halal kalau nak makan gak makan filet jer..tapi tau tak...kentuky halal..zuer dah makan dah..ada cop halal

Catz said...

cantikkan tempat ni...catatan ko ni buleh ku jadikan panduan utk trip ku nanti.

adie-ishmael said...

zuer=kan dah bg tau,awal pagi sgt lg masa kami gi situ...so depa dok tidoq lg. mc d kt situ memang tak halal, kfc tak tau la...

catz=memang cantik...ok,nak pi bila tu?