Monday, February 2, 2009

ALEXANDRIA II(sambungan)

singgah sat di sebuah restoran kerana nak beli ayam panggang untuk dimakan di taman berdekatan Istana Al Muntazah...

ayam panggang Mesir style... Istana Al Muntazah(المنتزة)yang terletak berhampiran taman tersebut... Istana Al Muntazah dibina pada tahun 1892 oleh Abbas Helmi Basha.Istana ini menjadi tempat bersemayam raja-raja Mesir sehinggalah Raja Mesir yang terakhir iaitu Raja Farouk digulingkan dalam Revolusi Mesir 1952.Istana tersebut sekarang ini menjadi tempat penginapan para tetamu rasmi dari luar negara...

9 comments:

Ishan_Qureshi said...

Salam ABG ADIE,

Alexandria...itna kamaal hai!

Casper a.k.a wifee en.atan said...

adie
syok nya bila dah dapat jejak kaki kat situ...

N.M.Ibrahim said...

adie...sedapnye makan style sempoi mcm tu...tambah2 menu menarik tu tapi apasal kedai makan tu mcm belakang lorong aje...

adie-ishmael said...

Ishan=salam...memang pun.

casper=alhamdulillah...nanti ajak En Atan pi honey moon sana...anak2 hang tinggal kat aku...biar aku jaga...

n.m Ibrahim=yup,tepi sebelah kedai makan tu...tak kan nak bakar ayam dalam kedai....nanti asap masuk mata pelanggan dia pulak kan...hehehe.

daela said...

abg adie-
nape kat dlm ayam tu ada capsicum??dorang tu xder cili mcm kat m'sia ker??besor2 cilinyer..

N.M.Ibrahim said...

oh...barulah faham...yelah kan, kesian pulak org nak makan, mata berair-air pulak..tapi kat sana capsicum murah ye...saya ni suka capsicum jadi salad aje tapi kat sini, mahal ..tak boleh makan selalu

adie-ishmael said...

daela=capsicum dan sayur-sayuran lain kat sana murah...

n.m Ibrahim=saya pun suka yg mentah...rasanya agi sedap dan berkhasiat kot...

kak ja said...

Walaupun kja x minat ayam, kja nampak ayam tu sedap bangat... Ke sbb kja tgh lapaq ni?

adie-ishmael said...

kakja=la...awat tak minat ayam? rugi...nikmat dunia tu...