Wednesday, September 10, 2008

BIRYANI KAMBING

Baru ni selepas berbuka puasa dan tarawih kat rumah,tetiba jer aku termengidam pulak nak makan nasi biryani...pun begitu,perut bagi tau otak aku nasi biryani tu pulak mesti kat Penang jer.Sg Petani atau Seberang Perai punya biryani perut aku tak terima! Maka aku pun start lah kereta meluncur ke Penang...Di Penang aku ditemani oleh sorang kawan,Syed Afrie namanya.Ada dua kedai biryani paling sedap kat Penang katernya.Satu ialah kat Restoran Hameedia yg tidak jauh dari GAMA & KOMTAR dan satu lagi kat Restoran Kapitan dekat Mall Telok Permaisuri...Queensbay Mall da...Mula2 kami pi ke Restoran Hameedia,tapi dah habis.Kami bertolak pula ke Restoran Kapitan.inilah Restoran Kapitan...mamak's juga...apalah dan siapalah Penang tanpa mamak,mami dan mamu!!!Hampa menega bokbaik no,jangan dok buat lecey na!!!dekat sangat dengan Queensbay Mall yg gah itu...tu dia...biryani kambing katernyer...aku memang minat gila ngan kambing ni...kalau lah semua binatang dalam dunia ni nak pupus,pupuslah...aku redho tapi tolonglah jangan kambing yg pupus!Boley??? dalca dia sedap sangat...nampak jelas ubi mengala yg lazat itu.biryani ayam...Syed Afrie punya.kopi 'o' aku...minum,bual,minum,bual...4 gelas air untuk aku sorang...kopi o dan teh halia...bagi aku biryani dia tak lah sedap sangat,biasa jer..lg pun masa dia hantar tu tak panas pun...lain kali nak pi cuba yg kat Restoran Hameedia tu plak.Saper2 yg tahu biryani sedap kat penang atau memana pun di utara ni,tolong cadangkan kat aku ya!

11 comments:

Zuer said...

ermmm...nyam2...nanti kalau zuer g penang. Abg bawak g tempat nie k. Nampak macam menarik jer....

nazzman ibrahim said...

hmmmmm gigihnya sampai ke penang memalam buta yerrr

adie-ishmael said...

Zuer=insya allah...mai la,leh pi makan sini n shopping sebelah tu.

nazz=hehehe...kannnn!!!

kak ja said...

Adie,
Kja penah rasa both Hameedia n Kapitan.. Kja prefer Hameedia.. Depa punya murtabak pun manyak sidap... Tp bulan posa ni kena pi awal kalau tak nak terkilan tak dpt makan..

Pinangso Loro said...

tu dia... sambil makan beriyani pun sambil ber online... betul kata Nazman gigihnya.... kalau I lah tangguh besok lah jawabnya...

Aleeza Zaily said...

Pergh... terliurnya haku... dulu masa dok PENANG selalu pi bantai nasik dalca kat dgn jejantas airport tuh, Tasha kot nama dia. Tatau le al-maujud lagi ke tak..

adie-ishmael said...

kak ja=Hameedia tu akan disinggahi pada kunjungan mendatang ni,insya Allah.

BMadu=kegigihan itu selalunya mengenyangkan perut...hehehe

aleeza zaily=tq tq tq Tasha tu akan dimasukkan dalam senarai kedai yg akan dikunjungi...memang suka sangat nasi dalca.

PUTUBAMBU said...

asyik makan nasi beriyani jek.. tak takut gemuk ke?

aku kalau nasi beriyani ni..so-so ajelah.. kalau lauk kambing..lagi le aku tak usik.. paling tidak..mesti ayam ngan daging punya...

adie-ishmael said...

putu=selagi berat aku lebih kurang dari berat nazz aku tak takut langsung putu...hehehe.

CATZ said...

Ya ampunnnn....sedapnya aku tgk beriyani ituu...
adie apa kata ko ternak kambing utk make sure tiada kepupusan akan berlaku...huhuhu..peladang jaya kebangsaan...goes to adie penternak kambing..

adie-ishmael said...

catz=catz,saya ada ternak 10 ekor kambing...tapi semua yg jantan sudah kena kasi...macam mana nak biak...kan!